سلام

دین اسلام با برخورد با علم های جدید چگونه است.(موافق . مخالف . بی تفاوت)

به بیان ساده اگر علم را اگر دست بندی کنیم (از دید شیعه) علم به 27 قسمت تقسیم می شود که در زمان ظهور فقط 1 قسمت از آن برای عموم دسترس است.

یعنی چه؟(نظر شخصی) قسمتی از آن در ذات ثابت است مثلا مفهوم یک بودن در معنی. بعضی چیز های دیگر جدید که در واقع از خلاقیت و چیز های دیگر که انتهایی ندارد که در حقیقت وابسته به ذات علم است. که ایجاد پایداری می شود.

بهترین اقدام:از قدیم روحانیت در تمام شغل های جامه حضور داشت و پاسخ گوی سوالات ان دوره بود مثلا روحانی تاجر بنا کشاورز و......... اما حالا علم خیلی سریع در حال پیشرفت است که اگر دنبال پاسخ آن نسبت به دین داشته باشیم باید چه کار کنیم. ساده بگویم وارد شدن جامعه روحانیت در علوم جدید و هماهنگ شدن ان علم از لحاظ دین تا پاسخ گو باشد که در نتیجه علوم دینی باید با دیگر علوم هماهنگ بوده و خواهد بود.

1- مثلا ساخت دانشگاه های دیگر علوم(فنی و مهندسی و .....) در حوزه (برای شروع تحت نظارت حوزه باشد تا سوالات جدید قابل بررسی شود.)

2- از اساتیدی استفاده شود که قبلا دانشجویانی (فنی و مهندسی و علوم دیگر از دانشگاه هایی مثل صنعت شریف و امیر کبیر و مطرح دیگر )که تیم بودند (مثلا  تیم مسابقه و پژوهش های  علمی وکاری که وقتی وارد یک بحث می شویم از همه لحاظ دیده و بررسی شود). فارق التحصیل شده به عنوان اساتید در این دانشگاه ها تدریس کنند.

3-دانشجویان جدید که وارد این دانشگاه ها و یا حوزه ها بنا به اختیار و در خواست خود دانشجویان و طلبه ها  بر اساس تطبیق علوم و تضاد ها ی آن (از قبل پیشبینی یا در اینده ایجاد می شود) در کلاس ها یکدیگر حضور تا کسانی که در علوم مهندسی تحصیل می کنند با علوم دینی و دیدگاه رو حانیت اشنا شود تا در کار و هم در محصول نهایی ایجاد شده با دین و فرهنگ اسلامی هماهنگ شود و روحانی اینده هم در یکی از علوم مهندسی و یا ترکیب آنها بتوانند سوالاتی که از طرف مردم جامعه بیان می شود با علوم دین پاسخ گو باشند.